BMW, Značky Aut

Autor webmaster1

Do jakého roku mají BMW náhon na zadek? Odhalíme 5 zásadních milníků

Když se řekne BMW, většina z nás si představí elegantní vůz s neuvěřitelným výkonem. Ale víte, do kterého roku měla tato německá automobilka náhon na zadní kola? Možná vás to překvapí, ale odpověď není tak jednoduchá. V tomto článku se podíváme na historii a technologický vývoj BMW, který ovlivnil jejich rozhodnutí přejít na jiné typy pohonu.

Mnozí z nás si pamatují, jaké to bylo, když jsme poprvé usedli za volant BMW s náhonem na zadek. Ta radost z jízdy, ten pocit kontroly… a ano, občas i ty nečekané smyky na mokré vozovce. Připravte se na cestu zpět časem, kde se dozvíte, jak a proč se BMW rozhodlo pro změnu a co to znamená pro milovníky těchto ikonických vozů.

Historie Náhonu na Zadní Kola U BMW

BMW dlouhodobě dominovalo na trhu vozů s náhonem na zadní kola. Jízda v těchto autech přinášela jedinečnou dynamiku a dávku adrenalinu.

Vývoj od Založení BMW

BMW, založené roku 1916, začínalo s výrobou letadel. Po první světové válce se zaměřili na motocykly, kde také aplikovali náhon na zadní kolo. V roce 1928 BMW koupilo automobilku Fahrzeugfabrik Eisenach a vstoupilo do světa automobilů.

Náhon na zadní kola se stal standardem pro jejich vozy. Přesto až do roku 1980 byla jejich hlavní produkce zaměřena na menší, úspornější auta. Ve 80. letech začali rozšiřovat nabídku o sportovní a luxusní modely, kde náhon na zadní kola dodal požadovanou sportovní charakteristiku.

Kombinace výkonných motorů a zadního náhonu učinila z BMW kultovní značku a favorita mnoha automobilových nadšenců.

Důležité Modely s Náhonem na Zadní Kola

BMW 2002, představený v roce 1968, byl klíčovým modelem, který spojil výkon s dostupností. Tento vůz si získal oblibu díky své ovladatelnosti a sportovnímu duchu.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

BMW řady 3, zahájené v roce 1975, je dalším příkladem ikonického modelu s náhonem na zadní kola. Modely E21 a E30 se staly legendami mezi fanoušky automobilové kultury.

BMW řady 5, od modelu E12 z roku 1972, přinesl prémiové prvky a výkon do střední třídy. Zadní náhon pomohl udržet rovnováhu mezi komfortem a sportovním duchom.

V roce 1986 BMW představilo ikonický model M3, který se stal synonymem pro výkon a precizní ovladatelnost. Náhon na zadní kola udržoval tento vůz na čele žebříčků oblíbenosti mezi sportovními vozy.

Technologie a Výhody Náhonu na Zadní Kola

Technické Aspekty Náhonu

Technologie používaná v náhonu na zadní kola se zaměřuje na optimální rozložení hmotnosti a lepší trakci. Motor je umístěn vpředu, což zajišťuje lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Použití zadního náhonu snižuje zatížení předních kol, což přináší přesnější řízení. Diferenciál umístěný na zadní nápravě umožňuje plynulejší a efektivnější přenos výkonu na kola. Využití lehkých materiálů při konstrukci náprav a zavěšení kol zvyšuje celkovou dynamiku a agilnost vozidla. Precizní vyladění systému odpružení a řízení dále přispívá k jedinečnému jízdnímu zážitku.

Proč BMW Používá Náhon na Zadní Kola?

BMW se rozhodlo pro náhon na zadní kola kvůli lepšímu jízdnímu výkonu a sportovnímu charakteru. Vozidla s náhonem na zadní kola poskytují lepší stabilitu při rychlé jízdě a v zatáčkách. Řidiči těchto vozů mají přesné řízení, což je klíčové pro sportovní jízdu. Zadní náhon umožňuje rovnoměrnější rozložení hmotnosti, což zlepšuje celkovou odezvu vozidla. BMW klade důraz na spojení mezi vozidlem a řidičem, což je dosaženo právě díky zadnímu náhonu. Tento systém umožňuje lepší akceleraci, protože zadní kola lépe přenášejí výkon motoru na silnici.

Budoucnost a Přechod na Jiné Typy Náhonů

Plány BMW na Pohon Všech Kol

BMW v posledních letech aktivně investuje do vývoje pohonu všech kol. Společnost se soustředí na nové modely, které kombinují tradiční výhody náhonu na zadní kola s výhodami pohonu všech kol. Například modely jako X5 a X3 již nabízejí inteligentní systém xDrive. Tento systém zajišťuje optimální rozložení síly mezi přední a zadní nápravu, což zlepšuje stabilitu a trakci za různých podmínek.

Podle dat BMW plánuje do roku 2025 zvýšit podíl vozidel s pohonem všech kol na více než 50 % své produkce. Tato změna reaguje na poptávku po větší bezpečnosti a lepší ovladatelnosti vozidel. Nové technologie umožňují také lepší kombinaci s hybridním pohonem, což dává vozům BMW konkurenční výhodu.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

Vliv Elektromobility

Elektromobilita výrazně ovlivňuje strategii BMW, měnící důraz ze spalovacích motorů na elektrické pohony. BMW i série představuje futuristické elektromobily, kde náhon na zadní kola zůstává klíčovým prvkem konstrukce, ale může být kombinován i s pohonem všech kol.

Elektrické modely jako BMW i3 nebo iX3 využívají pokročilých baterií a elektrických agregátů, kterými se přizpůsobují novým emisním normám a ekologickým požadavkům. Snahou automobilky je nabídnout elektromobily, které splňují očekávání zákazníků v oblasti výkonu i dojezdu. Elektrický pohon přináší okamžitý točivý moment a lepší reakční dobu, což znamená zlepšený jízdní zážitek pro řidiče.

BMW plánuje do roku 2030 uvést na trh 25 elektrifikovaných modelů, z toho více než polovinu plně elektrických. Tato přechodová strategie reflektuje závazek BMW k udržitelnosti a inovačnímu přístupu v automobilovém průmyslu.

BMW Modely s Náhonem na Zadní Kola Které Stojí za Pozornost

Rád bych se zaměřil na několik ikonických modelů BMW s náhonem na zadní kola. Prvním z nich je BMW 2002, které se stalo legendou díky svému sportovnímu charakteru a vynikajícím jízdním vlastnostem. Tento model z 70. let nastartoval éru kompaktních sportovních sedanů.

Dalším významným modelem je BMW řady 3. Tento model, často označován jako etalon sportovních sedanů, přináší výborný výkon a ovladatelnost. Verze E30, vyráběná v 80. letech, je stále oblíbená mezi automobilovými nadšenci a sběrateli.

BMW řady 5 nelze opomenout. Přesně tento model kombinuje luxus a sportovní výkon. Model E39, vyráběný v letech 1995-2003, je považován za jeden z nejlepších sedanů všech dob.

Pak tu máme ikonický model M3 z roku 1986. Tento model odstartoval tradici vysokovýkonných sportovních vozů. M3 nabízí excelentní jízdní vlastnosti, výkonné motory a precizní řízení. BMW M3 se stalo synonymem pro adrenalinovou jízdu.

Posledním modelem, který stojí za zmínku, je BMW Z4. Toto sportovní kupé kombinuje eleganci, výkon a jízdní potěšení. Zadní náhon poskytuje Z4 vynikající jízdní dynamiku.

Každý uvedený model přináší jedinečný zážitek z jízdy díky zadnímu náhonu. Vybrat jen jeden z nich je obtížné, protože každý má své specifické přednosti a charakter. Všechny ale nesou podpis BMW a jeho důraz na jízdní výkony a kvalitu.

Conclusion

BMW se svou dlouhou historií a technologickými inovacemi zůstává ikonou mezi automobilkami. Jejich zaměření na náhon na zadní kola přineslo nezapomenutelné jízdní zážitky a sportovní charakter, který automobiloví nadšenci milují. I když se BMW postupně přizpůsobuje moderním trendům a zvyšuje podíl vozidel s pohonem všech kol a elektromobilů, duch značky zůstává zachován.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

S plánem na uvedení 25 elektrifikovaných modelů do roku 2030 BMW ukazuje svůj závazek k udržitelnosti a inovacím. Tato kombinace tradice a moderní technologie zajistí, že BMW bude i nadále lídrem v automobilovém průmyslu.

Frequently Asked Questions

Jaká je historie automobilky BMW?

BMW byla založena v roce 1916 a začala výrobou letadlových motorů. Postupně se zaměřila na motocykly a v roce 1928 vstoupila do světa automobilů.

Proč BMW preferuje náhon na zadní kola?

Náhon na zadní kola poskytuje lepší jízdní výkon, stabilitu, přesnější řízení a lepší akceleraci, což zajišťuje sportovní charakter vozidel BMW.

Jaké jsou ikonické modely BMW?

Mezi ikonické modely patří BMW 2002, řady 3 a 5, model M3 z roku 1986 a Z4.

Jaký je technický přínos náhonu na zadní kola u BMW?

Náhon na zadní kola nabízí optimální rozložení hmotnosti, lepší trakci a precizní vyladění systému odpružení a řízení.

Jaké jsou plány BMW do budoucnosti?

BMW plánuje do roku 2025 zvýšit podíl vozidel s pohonem všech kol na více než 50 % a do roku 2030 uvést na trh 25 elektrifikovaných modelů, z nichž více než polovina bude plně elektrických.

Jak BMW reaguje na trend elektromobility?

BMW se zaměřuje na vývoj elektromobilů s náhonem na zadní kola a jejich kombinaci s pohonem všech kol, reflektující závazek k udržitelnosti a inovaci.

Napsat komentář

Získejte nejlepší cenu povinného ručení ještě dnes. Povinné ručení nyní se slevou až 50% !
POZOR! ZIMA SE BLÍŽÍ!
Overlay Image