Když se řekne BMW 520d, mnohým z nás se rozbuší srdce. Je to auto, které kombinuje eleganci, výkon a spolehlivost. Ale co kdybych vám řekl, že pod kapotou tohoto krasavce se skrýval motor, který měl své kouzlo i prokletí? Ano, mluvím o motoru N47.
Motor N47 byl jedním z těch, které jste buď milovali, nebo nenáviděli. Na jednu stranu nabízel skvělý výkon a úsporu paliva, na druhou stranu měl své technické problémy, které dokázaly potrápit nejednoho majitele. V tomto článku se podíváme na to, do kdy se tento motor montoval do modelu BMW 520d a proč se stal tak diskutovaným tématem mezi fanoušky a odborníky.
Obsah článku
Historie Motoru N47 v BMW 520d
Motor N47 byl od počátků svého uvedení v roce 2007 klíčem k úspěchu modelu BMW 520d. Tento motor sloužil jako základní stavební kámen pro dieselové varianty 520d a způsobil velkou vlnu nadšení mezi motoristy i odborníky. Výsledkem této éry byl silný, efektivní a úsporný motor, který měl své místo na trhu až do období, kdy se začaly objevovat technické problémy.
Počátky a Rozvoj Motoru N47
Motor N47 debutoval v roce 2007. Tento čtyřválcový turbodieselový motor nabízel efektivní jízdní vlastnosti a výkon, co zaujaly mnoho řidičů. Právě díky němu se BMW 520d stalo jedním z nejprodávanějších modelů značky BMW. Vývojáři dbali na kombinaci skvělého výkonu a nízké spotřeby paliva. V prvních letech provozu motoru se však objevily také problémy, jako jsou prasklé rozvody. Přesto se motor velmi rychle rozšířil mezi uživateli a stal se oblíbeným.
Vývojové Fáze a Inovace
V průběhu let se motor N47 neustále vyvíjel. Vyrobci pracovali na zlepšení jeho spolehlivosti a výkonu. Od roku 2011 se začaly objevovat inovované verze motoru, které měly odstranit předchozí nedostatky. Přestože problémy s rozvody přetrvávaly, modernizované modely zahrnovaly lepší materiály a upravené konstrukce, které zvýšily odolnost motoru. Tím se staly novější varianty N47 víc spolehlivějšími a vyhledávanějšími.
Click here to preview your posts with PRO themes ››
Charakteristiky Motoru N47
Technické Specifikace Motoru
Motor N47, používaný v modelu BMW 520d, začal svou slávu v roce 2007. Motor je čtyřválcový, o objemu 2,0 litru a využívá technologii common-rail pro vynikající efektivitu paliva. Maximální výkon dosahuje až 130 kW při 4000 otáčkách za minutu. Motor zahrnuje turbodmychadlo a vstřikovací systémy Bosch, což zajišťuje působivý výkon. Verze motoru od roku 2011 byly vybaveny inovacemi, jako je zdokonalené chlazení a lepší materiály, které zvýšily spolehlivost a odolnost. Spotřeba paliva se pohybuje okolo 4,8 litrů na 100 km, což je pro dieselový motor výborné číslo. Emisní normy splňují standardy Euro 5.
Silné a Slabé Stránky Motoru N47
Motor N47 zaznamenal řadu ocenění za své silné stránky. Výkon a efektivita paliva byly hlavní výhody, přičemž motor poskytoval vynikající jízdní zážitky a nízkou spotřebu. Další výhodou byla jeho relativní kompaktnost a lehkost, což zlepšovalo celkový výkon vozidla. Na druhé straně měl motor N47 své slabé stránky. V počátcích výroby se často objevovaly problémy s rozvodovým mechanismem, které vedly k častým poruchám. Prasklé rozvody byly jedním z nejčastějších problémů, který vyžadoval nákladné opravy. Postupem času se však tyto problémy řešily pomocí inovací a výměny problémových komponentů.
Modely BMW 520d S Motorem N47
Přehled Modelů a Roky Výroby
Motor N47 se používal v různých modelech BMW 520d v několika generacích. První použití motoru N47 v modelu 520d začalo v roce 2007. Tento motor byl použit až do roku 2014, kdy ho nahradil novější motor B47. V průběhu let tato pohonná jednotka poháněla modely jako E60, E61, F10 a F11. Především modely E60 a E61 byly vyráběny od roku 2007 do roku 2010. Modely F10 a F11 nahradily své předchůdce a byly vybaveny motorem N47 až do roku 2014.
Důvody Pro Výběr Motoru N47 Pro 520d
Motor N47 získal mnoho kladných hodnocení díky svému výkonu a efektivitě paliva. Díky technologii common-rail dosáhl tento motor výrazné úspory paliva, což bylo atraktivní pro mnoho řidičů. Porovnával jsem s jinými motory a N47 vynikal kompaktností a lehkostí, což přispělo k lepšímu jízdnímu komfortu. Tento motor získal několik ocenění, což svědčí o jeho kvalitě a spolehlivosti. Mimo jiné, turbo technologie a Bosch vstřikovací systém zajišťovaly vysoký výkon bez ztráty účinnosti. Navzdory počátečním problémům s rozvodovým mechanismem byly provedeny inovace, které zvýšily spolehlivost motoru.
Click here to preview your posts with PRO themes ››
Důsledky a Problémy Motoru N47
Známé Nedostatky a Recenze
Motor N47 měl na začátku výroby několik významných problémů, které ovlivnily jeho spolehlivost. Hlavním problémem byly prasklé rozvody, jež způsobovaly vážné mechanické poškození. Výměna rozvodů byla nákladná a časově náročná opravářská procedura, které se mnozí majitelé museli podrobit. Řada recenzí od uživatelů zmiňuje nepravidelný chod motoru a hlučnost, jež byla často připisována problémům s rozvodovým mechanismem.
Kromě toho, někteří uživatelé hlásili problémy s vysokotlakým palivovým čerpadlem, jehož selhání mohlo vést k náhlému zastavení motoru. Motor N47 měl také tendenci k vyšší spotřebě oleje, což přinášelo nutnost častějších výměn a kontrol. Inovace a úpravy od roku 2011 tyto problémy částečně řešily, ale na pověsti motoru už zanechaly stopu. Přestože byl zlepšený, některé starší modely stále nesou stigma těchto technických problémů.
Dopad Na Tržní Hodnotu Vozů
Kvůli známým problémům s motorem N47 klesla tržní hodnota vozů BMW 520d, které tento motor obsahovaly. Potenciální kupující často věděli o problémech s rozvodovým mechanismem a vysokými náklady na opravy. To vedlo k menšímu zájmu a nižší poptávce po těchto vozidlech na trhu.
Zejména vozy vyrobené do roku 2011, kdy problémy byly nejčastější, zaznamenaly výraznější pokles hodnoty. Naopak, modely s motorem po úpravách a inovacích si udržely lepší hodnotu díky zvýšené spolehlivosti. Dále, vozy s pravidelnou údržbou a zaznamenanými opravami měly o něco vyšší tržní hodnotu než ty, které neměly žádnou historii servisu. Tento faktor se stal klíčovým při rozhodování o koupi nebo prodeji vozu s motorem N47.
Alternativní Motory Pro BMW 520d
V roce 2014 motor N47 nahradil nový motor B47. Mnoho majitelů BMW 520d ocenilo tento nový čtyřválcový motor o objemu 2,0 litru. B47 přinesl zvýšenou spolehlivost a efektivitu. Výkon tohoto motoru dosahuje až 140 kW, což znamená lepší dynamiku a nižší spotřebu.
Díky inovacím v technologii vstřikování paliva, turbodmychadle a materiálům, motor B47 splňuje přísné emisní normy Euro 6. Tento motor také zahrnuje moderní systém variabilního ovládání ventilů, což zvyšuje jeho celkovou výkonnost. Jeho kompaktní design a lehká konstrukce přispívají k lepšímu rozložení hmotnosti vozidla.
Alternativní volbou pro některé modely 520d byl i motor M47. Použitý v dřívějších verzích, tento motor měl výkon 120 kW a nižší spotřebu paliva než jeho předchůdci. M47 splňoval emisní normy Euro 4.
Tyto alternativní motory zajišťují širokou škálu možností pro různé potřeby a preference zákazníků. Akceptace nových technologií a zlepšení spolehlivosti vedla ke zvýšení hodnoty vozů BMW s těmito motory.
Click here to preview your posts with PRO themes ››
Conclusion
Přechod z motoru N47 na B47 v roce 2014 byl klíčovým krokem pro BMW 520d. Zatímco N47 měl své problémy, nový B47 přinesl zlepšení ve spolehlivosti a výkonu. Pro zákazníky to znamená širší výběr a větší jistotu při koupi vozu. Motor M47 pak nabízí alternativu s nižší spotřebou paliva. Rozhodnutí mezi těmito motory závisí na individuálních preferencích a potřebách každého řidiče.
Frequently Asked Questions
Co je motor N47 a v jakých vozidlech byl používán?
Motor N47 je naftový motor od BMW, který byl používán v modelu BMW 520d. Tento motor byl známý svými problémy s rozvody a vysokotlakým palivovým čerpadlem.
Jaké problémy postihovaly motor N47?
Motor N47 měl problémy s rozvody a vysokotlakým palivovým čerpadlem. Tyto problémy ovlivnily tržní hodnotu vozů s tímto motorem.
Co přinesl nový motor B47?
Motor B47 přinesl vyšší spolehlivost, efektivitu a výkon. Také splňuje emisní normy Euro 6, což je významný krok vpřed oproti motoru N47.
Kdy byl motor N47 nahrazen motorem B47?
Motor N47 byl nahrazen novým motorem B47 v roce 2014. Tento nový motor je vylepšený a spolehlivější než jeho předchůdce.
Existuje alternativa k motoru N47?
Ano, alternativou k motoru N47 je motor M47, který nabízí nižší spotřebu paliva a splňuje emisní normy Euro 4.
Jaký vliv mělo zlepšení spolehlivosti na tržní hodnotu vozů?
Zlepšení spolehlivosti vedlo ke zvýšení tržní hodnoty vozů s motory B47 a M47, což poskytuje zákazníkům širší výběr a lepší investici do budoucnosti.